fredag 2. august 2013

På løpende bånd

Sokker, sokker og sokker. Sokkestrikkingen vil ingen ende ta, og fortsatt kommer det til å bli flere par i løpet av de neste ukene. Dette paret er dog til meg selv og dermed ingen gave.


De ble påbegynt på et kurs i Oslo i juni, da jeg trengte noe lett å strikke på. Lett, men likevel ikke kjedelige raggsokker. Jensine er et sokkemønster fra damen bak A wee bit knitty... Hun har i løpet av våren og sommeren lagt ut flere sokkemønster for salg, og fine er de alle sammen! Ta en titt og se selv!


Garnet jeg hadde rasket med meg på vei ut døra var Zauberball i fargen Gulrot, det var vel ikke så vanskelig å gjette det. Begge sokkene ble noenlunde like med oransje hæl og tå. Ikke det beste garnet jeg har strikket av, men morsomt å se hvordan fargene ble. Jeg har, som alltid når jeg strikker sokker i tynt garn til meg selv, strikket på pinne 2 mm. Fordi de fleste sokkemønstre er beregnet på pinne 2,5 mm (eller 2,25 mm på noen av de amerikanske) og jeg har en liten fot, så passer de best hvis jeg går ned i pinnestørrelse. På den måten kan jeg beholde samme maskeantall, og sokken passer bra på foten!

2 kommentarer:

  1. det var et fint mønster og kule farger, imponert at du orker på pinne 2 :) !

    SvarSlett
  2. Jeg er også imponert over pinnevalget! Synes jeg gjør ei bragd hvis jeg bruker 2,5.
    Lekre sokker i alle fall!

    Klem

    SvarSlett