torsdag 15. august 2013

Prinsessesokker

Min lille niese på tre var veldig fascinert av både tante og mormors strikketøy i sommer. Da jeg dro frem et par røde sokker spurte hun om det var til henne. Nei, det var det ikke, men jeg kunne da strikke sokker til henne også, hvis hun ville ha det. Ja, det ville hun, men de måtte være rosa. Ikke røde. Rosa.

Hver gang strikketøyet kom frem lurte hun på om jeg ikke snart var ferdig slik at hun kunne få rosa sokker.
Vel hjemme fra ferie rotet jeg litt rundt, og her var det ikke mye rosa garn å finne i hus! Et lite nøste Wollmeise Twin i rosa meleringer og lilla Arwetta var det nærmeste jeg kom. Da ble det stripesokker i lilla og rosa.


Sokkene er på vei, lille prinsesse, og nå håper bare tante at det ble bra nok, selv om de ikke ble helt som planlagt. Mulig at jeg må få tak i noe rosa sokkegarn i tilfelle det trengs flere par!

4 kommentarer:

  1. Koselig med ei tante som strikker. Godt til kalde dager.
    Klem

    SvarSlett
  2. Dette må da bli bra! Enig med deg, det er prinsessesokker. Riktig fine!

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  3. Dette må da bli populært hos en liten prinsesse - med sokker i både lilla og rosa:)

    SvarSlett
  4. Fine ble de i alle fall. Tror nok kombinasjonen rosa og lilla slår an :)

    SvarSlett