søndag 31. mai 2015

The attack of the dinosaurs!

En ny genser til  Mr. Melkebart er ferdig, denne gangen i versjonen Marius meets dinosaurs. Dinosaurer er ofte populære hos små gutter, og min er intet unntak. En vanlig mariusgenser blir litt mer spennende med T-rex'er som løper rundt. 


Genseren er strikket i Drops Lima, etter oppskriften på barnegenser med rundfelling i mariusboka. Denne gangen valgte jeg størrelse 4 år, men siden gutta er på ferie for tida så har den ikke blitt prøvd på enda.


Jeg fant et mønster på dinosaur på Ravelry, og ble til slutt ganske fornøyd med resultatet. Så får vi se når helga nærmer seg og gutta kommer hjem om den faller i smak...

8 kommentarer:

  1. Den vil eg tru blir ein favorittgensar. Fine fargar, og så smart med dinosaurar :)

    SvarSlett
  2. Knallfin med dinosaurer på! Morsom!

    SvarSlett
  3. Så tøff denne ble! Tipper den faller i smak og skal på med en gang.

    God tirsdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Stilig! Denne må da falle i smak :)

    SvarSlett
  5. Kjempefin genser. Og fargene ble veldig flotte sammen. En ny favoritt, vil jeg tro.

    SvarSlett
  6. Dette var en tøff versjon av mariusgensern! Den blir nok superpopulær hos mottaker :)

    SvarSlett
  7. Har du oppskrift på denne? :) Kjempefin!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har brukt mariusgenser med rundfelling som utgangspunkt og fant et mønster på en dinosaur på Ravelry, som jeg satte inn istedet for kryssene.

      Slett