onsdag 21. august 2013

På sokkekjøret

Nesten hele sommeren har jeg vært på sokkekjøret. Sokker til meg selv og sokker som gaver. To par til er ferdige. Det ene paret er til meg selv, og siden jeg falt for mønsteret Kai-Mei av Cookie A, da jeg strikket de som ankelsokker for litt siden, så ble det et par til meg selv.


Knall blå Arwetta på pinne 2 mm gir fine sokker. Jeg har ikke strikket sokker i bare Arwetta før, og må si jeg liker garnet kjempegodt. Det blir nok flere Arwetta-sokker, og kanskje flere Kai-Mei sokker også. Disse likte jeg virkelig godt!

Nok en svigerinne skal få ankelsokker i gave. Disse er Pinky og også strikket i Regia Cotton Cascata, denne gangen i blåtoner.


Akkurat nå har jeg ikke sokker på pinnene, men siden jeg for noen kvelder siden nøstet opp to hesper sokkegarn blir det nok ikke lenge før det startes et par til.

2 kommentarer:

  1. Må si jeg er imponert over sokkestrikking på pinner nr 2! Men det blir lekkert, da!
    Nydelig farge på ankelsokkene, og jeg liker de blå også.
    Jeg følger interessert med på neste sokkeprosjekt.

    Klem

    SvarSlett
  2. Og for noen sokker da. Reine kunstverket.
    Klem

    SvarSlett