fredag 23. mars 2012

Bye, bye Boston...hello NYC!

Søndag reiste vi til Boston. I strålende sol og i overkant av 20 grader har Mr. Melkebart og jeg nytt dagene, mens mannen har vært opptatt på konferanse. Da er det godt å ha både solbriller og hjemmestrikket solhatt!


Boston er en fin by, hvertfall det jeg fikk sett av den! Vi bodde i Back Bay-området og jeg beveget meg ikke så altfor mye utenfor området, siden det begrenser seg litt hvor langt og hvor mye man orker å gå med barnevogn og en liten tass på 6 måneder. Det ble tilbrakt noen timer i parken, og litt av Boston fikk jeg jo sett, så jeg er fornøyd.

Jeg er også fornøyd med shoppingen! Jeg kom over flere garnbutikker, noen hvor jeg shoppet litt, andre hvor jeg ikke en gang kom meg inn dørene, fordi man måtte ned en trapp først og det går stort sett dårlig med barnevogn på slep...

På Knit & Needlepoint møtte jeg en trivelig dame som jeg pratet lenge med. Til slutt endte jeg opp med disse to hespene. 



Garnet er Reynolds Rapture, 50% ull og 50% silke. Fargene kommer ikke til sin rett på badegulvet på hotellet, men det er herlig lilla og sjøgrønn. 

Windsor Button var den andre butikken jeg kom meg inn i, og som navnet sier var det masse knapper der! Men også masse garn. Utvalget var stort, og jeg ble litt rådvill og overveldet, derfor endte jeg "bare" opp med ei hespe Cascade Heritage i nydelige grønnfarger, samt noen knapper. Og strikkepinner, for de trenger jeg til det jeg strikker på nå. Fant noen kule marihøne-knapper, men ellers ble det bare noen normale, kjedelige knapper, muligens fordi jeg hadde store problemer med å bestemme meg for hvilke av de mange hundre forskjellige knappene jeg skulle ta med hjem!


Alt i alt, fornøyd med Boston! I dag satte vi kursen sørover til New York. Her skal vi være til lørdag, ikke lange tiden, med andre ord, men sikkert lenge nok med Mr. Melkebart på slep :) 

Nå har mannen fri, og vi skal feriere, og et av høydepunktene blir vel kanskje Purl Soho, som ligger et steinkast unna hotellet! (Og det var ikke en gang jeg som plukket ut hotellet!  Ikke det at jeg tror mannen sjekket listen over garnbutikker da han gjorde det, da, men plusspoeng likevel!) Og finværet er med oss, vi gikk av toget til sol og 25 grader, noe som er mer enn varmt nok i New York! 

3 kommentarer:

  1. Kos dere i New York! Jeg har vært både i Boston og New York, to fine byer :)

    SvarSlett
  2. Så flott å være på ferie! Lurt å bo i Soho, det er mye roligere der enn midt på Manhattan, der vi bodde, og det er sikkert en fordel med små barn. Håper du finner noe fint garn på Purl Soho - det er i hvert fall nok å velge i!

    SvarSlett
  3. Åh så heldige som er i usa! :) Og herlig garn du har handlet! :)

    kos deg videre!!

    klem fra swimzy
    http://swimzys-hobbyblogg.blogspot.com/

    SvarSlett