onsdag 8. mai 2013

Vinter-forberedelser

Ja, tenk på det. Sommeren er ikke en gang i nærheten av å komme, men likevel har jeg startet forberedelsene til vinteren. For Mr. Melkebart må jo ha ullgarderoben klar, og mye av det han har brukt i år, an garantert ikke brukes til høsten.
Abate er en kjempefin barnegenser, som jeg først så inne hos Vibbedille. Jeg startet strikkinga nesten umiddelbart, da jeg likte designet så godt. Siden det eneste garnet som passet og som jeg hadde nok av i lageret var mørkegrå Nepal, så tenkte jeg at den kanskje ville bli litt kjedelig.


Derfor ble det kjøpt strykemerke på Stoff og Stil, en grønn edderkopp, og med grønn snor i halsen, så ble det litt liv i den likevel! Fasongen ser man vel best når genseren er på en liten kropp, på bildene fra Ravelry ser det ut som om den legger seg fint over hoftene.
Det finnes faktisk en voksenversjon av denne også, Ease, som jeg synes ser veldig fin ut....


Pusen ville være med ut for å ta bilder, så da måtte han få posere litt oppe på muren. Mr. Melkebart har ikke fått prøvd genseren enda, med bortimot 20 varmegrader i dag var det litt for varmt for det :) Den er strikket i størrelse to år, og ser nok ut til å passe bra til høsten og utover vinteren!

8 kommentarer:

  1. Hei, jeg har sett på den genseren og siklet på den både hos Vibbedille og nå deg. Det eneste jeg har problem med er den snora, er den bare ti lpynt, type 2 snorender eller er den tvers igjennom hele kragen? Er så redd for at snoren skal kunne hekte seg fast et sted og kvele barnet. Noen tips?
    Mvh Kristin

    SvarSlett
  2. Snoren går gjennom hele kragen. Det som jeg gjorde, var å feste den et par steder langs kragen, da begrenser det seg hvor mye den kan strammes rundt halsen...Ellers kan du jo sikkert bare sy på to snorender til pynt...

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, den genseren gjør meg så glad, særlig med de flotte grønne detaljene!!!

      Slett
  3. Knall tøff til en liten kar :)

    SvarSlett
  4. Ja denne har jeg sett,og den er superfin. Du strikker så pent også.
    Klem

    SvarSlett
  5. Denne genseren blir nok en vinner! Den har så fin fasong, og så liker jeg kragen så godt. Den ble helt super med den grønne pynten.
    Lurt å strikke i god tid. Det er for seint når kuldegradene kommer krypende til høsten.

    Ha en fin dag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  6. Så fin! Det ble jo skikkelig kult med strykemerket:-) Har ikke sett dette mønsteret før. Takk for tips:-)

    SvarSlett
  7. Så kjekt at du ville være med på giborten min :) må si at denne genseren var skikkelig fin! Barsk og kul på samme tid :)

    SvarSlett