torsdag 4. april 2013

Sassy skjørt

Jeg har aldri strikket skjørt før. Men en gang må være den første, og jeg syntes Pickles' sassy sekretærskjørt var så fint at det kunne godt få bli det første! I tillegg hadde jeg jo noen nøste Pickles Merino Tweed liggende, i fargen nysnø.


Skjørtet er kjempelett å strikke, og mønsteret kan man utenat etter et par omganger. Jeg valgte å strikke mitt litt kortere enn oppskriften siden jeg ikke er så veldig stor selv. Med strekk i midten sitter det godt på. Ikke så lett å få tatt bilder av seg selv med skjørt på, men innimellom snøfillene kom det et solglimt, og da må man bare benytte sjansen. Bildet under er nærbilde av mønsteret. 

10 kommentarer:

  1. Skikkelig fint skjørt! Jeg liker også lengden du har valgt. Det er flere som kunne tenke seg et slikt skjørt.....

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så stilig! Kjempe fin fasong og lengde til deg :)

    SvarSlett
  3. Kjempefint skjørt - i stilig mønster! Dette kledde du godt :)

    SvarSlett
  4. Herlighet så fint det ble. Du kledde det også. la meg til som følger hos deg.
    Klem

    SvarSlett
  5. Stilig skjørt! Det kledde du virkelig godt :)

    SvarSlett
  6. Det ble fint:) Fristet mer å strikke det nå som jeg ser lengden du valgte, synes det er for langt i oppskriften.
    Veldig flott:)

    SvarSlett
  7. Så flink du er! Ble inspirert og har begynt selv, men får det ikke til. Kan du hjelpe meg?: Sassy sekretærskjørt
    E
    Elizabeth


    Reply|
    Today 1:06 PM
    monsterhjel@pickles.no
    Hei!

    Har noen spørsmål til oppskriften på Sassy sekretærskjørt. Jeg strikker skjørtet i str. S og skal legge opp 144 masker. Etter runde med øking står det at det skal bli 192. Det jeg ikke forstår er om man skal strikke økemaskene. Det står: Øk en maske. Strikk en maske vrang. Dersom jeg ikke strikker maskene blir antallet riktig etter runden, men hvis jeg strikker den økte masken vrang sitter jeg igjen med for mange masker.

    På neste runde står det at de vrange maskene skal strikkes vrang, mens de rette bare skal løftes av. Så mitt andre spørsmål er da: Er økemaskene rette eller vrange (dersom de ikke er strikket).

    På forhånd takk!

    Elizabeth

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Beklager at det har tatt litt tid, kanskje har du allerede funnet ut av det. Jeg strikket de økte maskene vrange, økemaskene er vrange. Jeg husker jeg strevde litt i starten før jeg skjønte at på første runde så ender man opp med fire vrange og to rette etter hverandre, det er bare skrevet litt dumt. Det er de to rette som skal tas løst av. Håper det hjelper deg videre!

      Slett
  8. Tusen hjerte takk☺Er godt i gang nå. Bare et lite spørsmål til; hva mener du med strekk i midten?

    Elizabeth

    SvarSlett