onsdag 22. mai 2013

Drømmegenser

Mamma blar i ukeblad. Mamma finner genser hun har lyst på. Mamma vil ikke strikke selv. Mamma spør: Kan du strikke denne til meg? Jeg svarer ja.


Genseren er ferdig. Pickles' Drømmegenser i deres eget Angoragarn, i fargen Diamant. Litt stor til meg, men forhåpentligvis passe til mamma. Garnet har jeg prøvd før, på ei enkel lue. Da syntes jeg ikke det røyta så ille, men kanskje vistes det bare bedre nå siden fargen var hvit. Uansett, genseren skal få seg en tur i fryseren før den sendes sørover.
Fellingen på genseren er forresten kjempefin. Jeg tror jeg vil ha en selv også, etter hvert....

3 kommentarer:

  1. Denne var lekker! Heldige mamma! Strikk en til deg selv også.
    Genser kan vel trenges, for den sommeren ble kortvarig. Her er det bare 3 grader i kveld og regn. Så i morgen blir det flatbrødbaking her i huset.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. så lekker denne ble. heldiggris som får denne. Lag en til deg selv også du. Fordi du fortjener det. :-)

    SvarSlett
  3. Så fin genser! Holder på med en lik en til meg selv og nå ble jeg glad når jeg ser hvor fin den er på:-) vanskelig å se utfra bildet i mønsteret.

    SvarSlett