fredag 10. juni 2011

Tøffeste babybuksa!

Da jeg fant dette mønsteret på Ravelry, så var det nesten som om jeg håpet på at det var en liten gutt i magen, bare for å kunne strikke den raskest mulig! Gutt blir det visstnok, garnet ble kjøpt på Nøstebarn-salg, og knappene kjøpt her på Etsy, så da var det bare å sette i gang....


Etter masse prøving og feiling med strikkefasthet da jeg hadde mye tynnere garn enn oppskriften tilsa (jeg er ikke noe glad i å strikke prøvelapper, og kom langt opp på leggen på det andre beinet før jeg innså at dette ikke kom til å gå bra på første forsøk), endte jeg opp med dobbel tråd 3-tråds merinoull fra Nøstebarn. Det gikk med omtrent akkurat ei hespe (100 g), denne er strikket i størrelse nyfødt (0-3 mnd). Håper den passer hvertfall noen uker etter at lillegutt kommer til verden, for den ble riktig så stilig, om jeg nå får lov å si det selv...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar