mandag 22. desember 2014

Nye favorittvotter?

Tidligere skrev jeg om vottene mine som hadde forsvunnet. Da de ikke dukket opp igjen innen rimelig tid startet jeg et par nye votter. Disse ble også strikket i Drops Alpakka, på pinne 2 mm, som gir tynne, men likevel varme votter! Jeg var  nesten ferdig for ei stund tilbake, de ble liggende med kun en tommel som manglet (i frykt for forbannelsen med at den dagen jeg dro på de nye vottene for første gang, så dukket de gamle plutselig opp)...


Nå er de ferdige og ble tatt i bruk ute i snøen i går. De bygget snømann og gikk på ski, ble klissvåte, og tovet seg dermed akkurat perfekt til hånda mi! 


På leting etter vottemønster snublet jeg over Natalia Moreva, som har designet så mange flotte votter at det ble vanskelig å velge. Til slutt gikk jeg for Forest Fairytale Mittens, og ble veldig fornøyd tilslutt. Nå skal man ikke se bort fra at det plutselig kommer til å strikkes flere av hennes mønstre, for her var det mye fint!
Men, nå planlegges votter fra boka til Vottelauget, den første vel og merke, de har jo nylig sluppet bok nummer to. Den har jeg ikke somlet meg til å kjøpe enda, men det planlegges i romjula!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar