tirsdag 9. desember 2014

Egotripp

Det er fint å være ferdig med all julegavestrikkingen i god tid før jul. Da kan man nemlig unne seg en aldri så liten egotripp! Jeg bestemte meg for å slenge meg på Knit-Along av genseren Fallow av Maria Magnusson. Den stod nemlig i det siste nummeret av The Knitter. Jeg hadde jo fått baldet i posten, og da jeg plutselig fikk innfallet om å begynne å strikke, var det jo bare å finne frem bladet.... 

Det viste seg å være lettere sagt en gjort, da bladet ikke var å oppdrive i hjemmet. Jeg hadde egentlig konkludert med at det måtte ha havnet i papirsøpla ved en feiltagelse, og var på vei til å laste ned en digital kopi, da jeg så et hjørne av et blad titte frem. Der, mellom dyreatlas og Thomas-toget lå bladet, pent ryddet på plass av Mr. Melkebart. Han hadde nok åpenbart også ment at genseren var så fin at han måtte passe på bladet for meg.....


Genseren avbildet i bladet er oransje, en sånn litt dyp høstoransje som er veldig fin. Jeg funderte lenge og vel på hva slags garn jeg skulle bruke, for det skulle jo helst være noe jeg hadde fra før, siden jeg ikke nødvendigvis trenger å kjøpe noe nytt. Heldigvis for meg hadde jeg Mosaic Moon garn liggende, i en litt dyp, melert mandarinoransje farge, som lignet den i bladet! Litt tynnere er dette garnet, men med litt triksing og endring av pinnestørrelse tror jeg det ender bra til slutt.


Jeg har allerede kommet godt i gang, og selv om det tar tid med fletter og kast og sånt, så går det da ganske greit fremover likevel. Kanskje den blir ferdig til jul?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar