tirsdag 10. juni 2014

Pinsesol!

Det ble tid til litt strikk i pinsen også, selv om det ble både 70-årslag og ei nattevakt. Litt strikk ute i sola gjør godt for sjela. Men, jeg må nok finne noe mindre å strikke på, for jakken til mannen blir nok litt varm i fanget på sånne dager, og må fra nå av forbeholdes kjølige sommerkvelder.


Et par sokker ble ferdige forrige uke, og denne gangen i skikkelige knallfarger! Sokkeskuffen fylles sakte men sikkert opp, det begynner å bli mange sokkepar siden dette innlegget ble skrevet.


Siste par ut er enkle sokker uten noe triks og miks. Stripete garn gjør seg best sånn, synes jeg. Garnet er Stray Cat Socks, her linket fra nettbutikken til Fortuna, som holder til i Meldal. Det er nemlig der jeg har kjøpt mitt. Denne fargen er Lemon and Lime, og er som vanlig strikket på pinne 2 mm.


Man skulle tro sokkeskuffen snart er tom, men jeg sliter sokker kjappere enn andre skifter truse (naja, kanskje lett overdrevet), så jeg trenger mange par skal det holde hele vinteren gjennom!

1 kommentar:

  1. Fine sokker. Digger litt knallfarger på beina. Herlig.
    Klem

    SvarSlett