mandag 29. mai 2017

Klar for bryllup!

Min søster skal gifte seg og jeg har kjøpt kjole. Til kjolen trenger man en bolero, tenkte jeg, spesielt siden bryllupet ikke finner sted før i september, og Nordvestlandet i september kan gi oss alt fra strålende sol og 25 varmegrader, til sludd og stiv kuling. Kanskje en litt tykk bolero da, sånn for sikkerhets skyld, tenkte jeg.


Dette er Marens Bryllupsbolero fra Pickles. God og varm over skuldrene på en halvvarm nesten-sommer-dag i Trondheim, så den vil nok gjøre jobben om det blir litt kjølig i september.

Den er strikket på pinne 8, og siden jeg sitter i sofaen det meste av dagen, så ble den ferdig på tre dager. Pinne 8 går jammen fort, når pinne 3 stort sett er normalen....


Denne er strikket med tre tråder, to tråder Erle silk mohair fra Dale garn og en tråd merino fra Knit at home. Erle-garnet har litt sølvskimmer, så det gir litt ekstra glans i det hvite.

Og for en gangs skyld er jeg tidlig ute. Tenk, mer enn tre måneder igjen og antrekket er allerede klart! 

2 kommentarer:

  1. Boleroen ble kjempefin! Og så greit å ha antrekket klart allerede nå. En ting mindre å tenke på :)

    SvarSlett
  2. Den var både fin og praktisk :)

    SvarSlett