fredag 20. januar 2017

Det siste fra 2016

Her har vi hatt det travelt, så det har blitt lite tid til blogging og strikking. Prosessen med å flytte til nytt hus er i gang, og oppi det hele måtte storebror en tur innom sykehuset og operasjonsbordet. Alt er bra nå, men sånne ting gjør at andre ting må vente litt. Som for eksempel å kjøpe knapper og sy på strikketøyet!


Dette er lille stubbekjolen fra Pinneguris samling av små kjoler kalt Lille frøkolleksjonen. Selve kjolen ble ferdig i romjula og var dermed fjorårets siste, men jeg hadde ikke knapper som passet, eller det vil si, knappeboksene er pakket ned i ei eske et eller annet sted, så da måtte jeg på butikken.


Egentlig skulle det bare være knapper på den ene siden, men siden jeg er håpløs på dette med å lese hele oppskriften før jeg begynner, så ble det på begge sider...


Kjolen er strikket i Royal Alpaca fra Lang Yarns, som var bursdagsgave fra min lillesøster. Garnet er litt tynnere enn det som er anbefalt og jeg strikket derfor størrelse 3-4 år for å få størrelse 1-2 år. Det fungerte helt fint! Så da ble det til slutt kjole på lillesøster da, og denne passer like fint til hverdags som til fest! 

1 kommentar:

  1. Søt kjole til lillesøster! Det hender det tar litt tid før siste knapp er kneppet eller sydd på. Flytting tar sin tid, likeså sykehusopphold, men bloggen er jo en av de tingene som kan vente.
    Lite blogging her også, men håper å være i gang igjen snart.

    Riktig god helg!

    Klem

    SvarSlett