mandag 30. mai 2016

Forhåpentligvis er det ikke bruk for denne på noen måneder, men nå er den hvertfall klar til høsten. Jeg ville ha en tynn ulldress til lillesøster, og fant frem noen nøster tynn ull, nærmere bestemt Holst supersoft. Nøstebarndressen er strikket i dobbel ull, men jeg ville ha en i enkel tråd tynn ull. Litt triksing og miksing, så ble det dress....


Enkelt var det ikke, det ble litt rot underveis. Egentlig skulle jeg la fargene gå fra mørk til lys oppover, men siden jeg ikke greide å regne enkel pluss og minus, så ble det ikke slik. Så ble ermene for korte og måtte forlenges. De er kanskje litt korte enda, så det er mulig jeg forlenger de litt mer i løpet av vinteren. 


Å sy i glidelås var heller ikke enkelt, men det kom da også på plass. Jeg valgte glidelås fremfor knapper for at det skulle være mest praktisk i barnehagen. Jeg angret litt på det midt i syinga,men kom i mål til slutt. 


Dressen har litt ekstra rom til bleier over baken, for det kan være greit hos de aller minste. Denne kommer nok ikke inn i kategorien "det fineste jeg har strikket", men denne gangen kom praktisk før fashion. Akkurat som om fashion noen ganger kommer først liksom.... Uansett, vi satser på at denne blir praktisk til barnehagebruk og at glade farger veier opp for litt småfeil her og der! 



2 kommentarer:

  1. Synes du løste denne utfordringa på en bra måte, jeg! Å sy glidelås i strikka-plagg er ikke enkelt, bare så det er sagt. Tipper denne dressen blir god under utedressen i barnehagen. Fine farger er det også på den.

    Men nå får vi kose oss med sommervarmen. Sitter på verandaen og strikker. Er straks i mål med ei "prik-trøje".

    Fortsatt god onsdag fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Synes dressen blei flott jeg :) og litt skjønnhets feil har ingen ting å si , for alt trenger ikke å være helt perfekt.Dette er jo handarbeide .Tenker lillesøster blir fornøyd og fin i dressen til høsten.

    SvarSlett