onsdag 18. mai 2016

17. mai-strikk

Av og til får man fikse ideer om at man skal strikke noe til 17.mai. Det er jo stort sett greit det, om man bare får den fikse ideen litt mer enn to dager før... Heldigvis var det et lite prosjekt, og selv om flerfargestrikk på vrangen ikke er det enkleste, så var det likevel overkommelig.


Lillesøster fikk ei kyse, i passende 17. mai-farger. Denne har jeg strikket før, den gang til niesen min. Det var derfor jeg kom på å strikke den nå, siden jeg plutselig hadde ei jente som kunne bruke den. De som er ekstra oppmerksomme ser kanskje også at storebror har hjemmestrikka vest, det er Zig Zag vesten jeg strikket i fjor høst.


Med litt icordstrikking og trådfesting på selveste morgenen, så fikk lillesøster ny lue, akkurat i tide til borgertog og isspising. 


Siden nasjonaldagen i Trondheim var kjølig og overskyet, med innslag av små regndråper, var ull altså tingen. Dermed fikk ullua også selskap av ei ulljakke i vogna. 

Lua er strikket i rester av Lanett og Baby merino, og er fra boka Vintage Baby Knits.  

2 kommentarer:

  1. Nydelig 17. mai-lue, og den kan godt brukes ellers også! Koselig å pynte veslemor med fin lue!

    Fin torsdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Nydelig. Skal ha' strikket flagg til neste aar, for naa vil jeg feire 17 maj igjen.

    SvarSlett