mandag 16. september 2013

Hjortejakta er i gang!

Og da må alle hjorter passe seg, også de strikkede, hvis ikke havner de som trofé på veggen (eller som kjøtt i fryseren)!


Strikket hjortehode på barnerommet ble en morsom detalj. Mr. Melkebart var henrykt over "the bunny", og jeg fikk da også overbevist ham om at det var en hjort til slutt. Mønsteret, my dear, a deer trophy, kom jeg tilfeldigvis over på Ravelry, og syntes det var ganske moro. Strikket i Drops Nepal, tovet lett, og fylt med bomullfiberfyll fra Stoff og Stil. Litt vanskelig å få fylt det godt nok, så hornene ble støttet opp med et par gamle strikkepinner for å få de til å stå opp. Jeg anbefaler å få tak i noe ståltråd eller lignende å putte inn før man fyller det, det hadde sikkert ført til mindre frustrasjon her hos meg, hvertfall. Men, siden det ikke var ferdig før kvelden før gutta skulle komme hjem, og jeg gjerne ville få det opp på veggen så fort som mulig, fikk jeg bare ta til takke med det jeg fant...

4 kommentarer:

  1. Så fin en trofe! Jeg liker best disse som er laget av garn:) Selv har jeg et heklet flerfarget elghode hengende ved ytterdøra :)

    SvarSlett
  2. Herlig! Noe til alle gutterom? Settes på listen OVer fremtidige julegaver;-) Du altså...

    SvarSlett