mandag 2. september 2013

Ego-tripp

Tidligere i sommer kom svigermor fra USA med noe garn jeg hadde bestilt. Tosh vintage fra Madelinetosh er noe av det mykeste garnet jeg noen gang har klemt på. Jeg har prøvd det en gang før, da ble det en hals.
Denimblå, lett melert farge ville passe fint til en genser til Mr. Melkebart, tenkte jeg. Men, egoistisk som jeg er (og tatt i betraktning av at Mr. Melkebart allerede har en tjukk og god ullgenser til bruk i høst, og egentlig trenger en tynnere genser), så ble det noe til meg selv i stedet.



Jeg søkte Ravelry for å finne et mønster som passet, og hvor tre hesper ville være nok til et plagg. Da jeg så denne vesten, Millie, var jeg solgt, den brukte til og med akkurat samme garnet. I den minste størrelsen trengte jeg faktisk ikke så mye mer enn to hesper, så nå har jeg til og med garn til overs.


Og siden jeg ikke er bare egoistisk, har jeg lagt opp til noe til Mr. Melkebart, så han også kan få nyte godt av dette herlige, myke garnet!

4 kommentarer:

  1. Det er lov med litt ego-strikk iblant:) Vesten din ble kjempefin! :):)

    SvarSlett
  2. Vesten ble riktig fin til deg! Et godt valg må jeg si. Denne blir god nå utover høsten.

    Ha en strålende dag!

    Klem

    SvarSlett
  3. Nydelig vest i flott farge. Fargen hadde nok passet til lillesnuppen også, så du må nok bare strikke i vei ;)

    SvarSlett