torsdag 21. mai 2015

Mitt teppe!

Babyteppe, både strikkede og heklede, har vi egentlig nok av i huset, men av og til kan man ikke dy seg likevel... Evas teppe er enkelt, med mye rillestrikk, avbrutt av løv innimellom, som gjør det litt morsommere å strikke.


Jeg slengte på en heklet picotkant i tillegg, siden jeg fortsatt hadde en del garn igjen. 


Å gjengi fargen på dette teppet var vanskelig. Det var vel egentlig også grunnen til at jeg hadde dette garnet liggende i skuffen. Det ble bestilt på et Drops-salg for et par år siden, og er av typen Karisma, superwash-behandlet ull. Jeg kjøpte en mengde av fargen jeansblå på nettet, med tanke om å strikke genser til Mannen. Men, da garnet kom i posten vær det mye mer lilla enn jeansblått, og Mannen likte ikke fargen. Dermed ble det liggende, helt til nå, hvor det endelig har funnet et liv som babyteppe. Jeg synes fargen endrer seg fra lilla til blått avhengig av lys, men begge deler passer jo fint til et babyteppe, så det gjør ingenting. 


Teppet ble også litt større enn de fleste babytepper, det kan av og til være fint med et litt større teppe så det ble gjort med vilje. Pusen la umiddelbart beslag på teppet da jeg holdt på å forberede fotografering, og med det blikket han sendte meg fikk jeg ettertrykkelig beskjed om dette var "mitt teppe". Inntil videre hvertfall.... 

1 kommentar:

  1. Skjønar godt at han la beslag på det flotte teppet. Fint mønster, og fin farge.

    SvarSlett