mandag 28. oktober 2013

Vått og varmt!

Jeg er i Bergen, og her er det vått! Både i går kveld og i dag tidlig var det nesten som om syndefloden selv var på vei. Siden en ankelskade for litt siden gjør at jeg fortsatt er avhengig av å bruke støttebandasje på ujevnt underlag (Bergen = mye brostein), er skogarderoben noe begrenset for tiden. Derfor har jeg bare med joggesko, for foten passer rett og slett ikke i noe annet akkurat nå. Joggesko + regn og sølepytter = våte føtter. Ikke noe nytt der. Godt er det da at jeg pakket kofferten full av hjemmestrikkede ullsokker, slik at om og når jeg da blir søkkvåt, så holder føttene seg likevel noenlunde varme! 


Jeg har ikke frosset på føttene i dag, enda jeg gikk rundt i våte sko nesten hele dagen!

Strikketøyet ble også med i kofferten, flere forskjellige prosjekter, til og med. Og bra var det, siden jeg oppdaget at jeg hadde med feil pinnestørrelse til det ene prosjektet. Da måtte jeg ty til sokkegarnet og tynne pinner i stedet, som sånn "kurs-strikking" hvor man ikke trenger å tenke. Og mens jeg satt der og strikket og hørte på forelesning, så oppdaget jeg jo at strikketøyet matcher regnkåpa fra Ilse Jacobsen helt perfekt. Blå og oransje!


Så disse sokkene må jeg beholde selv, og helst bruke hver gang jeg tar på meg regnkåpa! Garnet er Stray Cat Socks, og hvis du ikke vil bestille det fra New Zealand, så er Fortuna i Meldal den eneste forhandleren i Europa (og definitivt verdt et besøk om du skulle befinne deg i nærheten). Så det så.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar