mandag 22. april 2013

Hvor er lua mi?

Nå er det vel strengt tatt ikke min lue som er savnet, men denne lua som ble strikket til Mr. Melkebart for kort tid siden. Søndag morgen var den ikke å oppdrive, og etter kjapp leting i gangen og i sykkelvognen (sist observert der lørdag ettermiddag), tenkte jeg at den sikkert lå igjen på kafeen vi besøkte lørdag. Selvsagt kunne jeg ha lett litt mer, men i stedet satte jeg meg ned for å strikke en ny lue. For å bruke søndagskvelden på det var nemlig så mye morsommere enn stor opprydning i gangen på febrilsk jakt etter lua.

To restenøster Sandnes Duo, som er en fin blanding av ull og bomull, ypperlig til en lett vårlue, ble derfor i løpet av kvelden til ei lita lua. Reven fra forrige innlegg fikk være fotomodell igjen, siden lua ble ferdig lenge etter Mr. Melkebarts sengetid.


84 masker på pinne 3,5, litt vrangbord og litt stripestrikk. Denne gangen valgte jeg å felle i toppen, og ikke maske sammen som sist. Fin, lett lue som blir fin utover våren, som jo ikke nødvendigvis trenger å være så varm her i Trøndelag.

Og den andre lua?? Joda, da jeg ryddet på plass klær i barnehagen i dag tidlig dukket den opp i bunnen av posen. Jeg hadde sikkert puttet den oppi slik at den ikke skulle bli glemt i farten på en stressende mandagsmorgen.....

1 kommentar:

  1. At det er morsommere å strikke enn å rydde er det ingen tvil om! Ryddinga tvinger seg fram uansett, og så ble det ei fin lue i mellomtida!

    Ha en fin tirsdag!

    Klem

    SvarSlett