lørdag 6. oktober 2012

Winter is coming

er et kjent sitat for alle som har lest bokserien "A Song of Ice and Fire". Og vinteren kommer definitivt, det ser jeg på gradestokken! Da er det godt å krype inn i ullgensere, og det begynner jeg etter hvert å få mange av. Men ikke nok!
Denne tror jeg blir en favoritt:


Mønsteret heter Aryas Needlework og er ett av fire mønster designet med inspirasjon fra bokserien (og tv-serien, bedre kjent under navnet "Game of Thrones"). Avril Lang, damen bak denne bloggen, har designet fire nydelige klesplagg, og jeg har lyst på alle. Siden jeg aller helst liker gensre, og de tre andre var to jakker og en sommertopp, så passet det best å prøve denne først. 
Underveis ble jeg litt i tvil, den virket for trang og for kort, og jeg hadde egentlig ikke lyst til å strikke mer, men siden hun advarer mot at mønsteret strikkes med "2 inches negative ease", altså altfor trang, fordi det er så tøyelig, så fortsatte jeg. Og det angrer jeg ikke på! Etter en runde i vaskemaskinen ble den akkurat passe lang, og akkurat passe trang!


Sånn omtrent helt perfekt, med andre ord. Dog ble bildene ikke de beste, siden jeg var hjemme alene med Mr. Melkebart i hele dag, og han er litt for liten til å betjene kameraet enda....Men, man må jo benytte seg av solen!!


Jeg hadde til og med perfekte knapper liggende, brune treknapper. Så nå kan vinteren bare komme!!!

1 kommentar: