søndag 15. januar 2012

Herlig hals

Denne halsen ble jeg ferdig med for noen dager siden, men siden vi har vært en svipptur i Oslo, ble det ikke tatt bilder før i dag. Halsen er etter mønster fra Strikkelisa, hennes utgaver er jo bare helt nydelige.
Jeg strikket i PT2, et garn jeg ikke har prøvd før. Det var greit å strikke med, men litt "hardt". Halsen ble nok hakket litt for mye tovet, for mønsteret forsvant litt. I tillegg var nok fargen litt for mørk, det ante meg jo på forhånd, men syntes bare fargen var så herlig at jeg måtte bare ha den!


Jeg brukte ca 70 gram, jeg strikket den litt kortere enn i mønsteret, men den ble likevel lang nok. Etter toving ble den ganske myk, så den er god å ha på.


Nå er det vintersport på tv'n, men egentlig skulle jeg vel ha pakket litt før den forestående flyttingen... Alt til sin tid!

1 kommentar: