mandag 15. august 2011

Tøfler

Tenkte jeg skulle finne en enkel tøffel/sokk oppskrift som kunne brukes som blant annet "julegavestrikk". Jeg er ikke så kjempeglad i å strikke sokker, da jeg lider litt av "sokk nr.2-syndromet", og har litt problemer med å fullføre. Det har blitt litt lettere etter at jeg oppdaget magic loop og kan strikke begge på en gang, men jeg kommer nok aldri til å bli en stor sokkestrikker.

Så, jeg prøvde meg på noe enkelt: Tøfler fra Garnstudio.


Og, jammen var de enkle å strikke. Men, jeg ble ikke helt fornøyd med passformen. Kunne vel med fordel ha strikket de litt lengre i skaftet, da så det er ikke bare oppskriften sin feil. 


Ei brukte jeg garnet fra Garnstudio, men noe restegarn fra tiden i Tyskland. Wolle Rödel's Soft Merino i mørk grønn. Hele 158 gram gikk med på et par tøfler, da de strikkes i dobbelt garn på pinne 6 (jeg brukte 5,5).

For at det hele ikke skulle være et helt bortkastet prosjekt, blir tøflene mine til odel og eie, og ikke gave slik som først tiltenkt. Dermed ble knapper sydd på, disse mener jeg er kjøpt på Etsy.


En ting skal tøflene ha, myke og varme er de uten tvil! Blir nok gode å ha til vinteren uansett utseende!

1 kommentar: