mandag 29. januar 2018

Når julekjolen blir sommerkjole...

Før jul skulle jeg skynde meg å strikke julekjole til lillesøster. Jeg tenkte at hvis jeg fant et enkelt mønster og litt tykt garn, ville det ikke bli noe problem å få den ferdig, selv om jula nærmet seg raskt.
Så jeg fant et kjolemønster som het Monarch Swarm  en enkel kjole med sommerfuglmønster på skjørtet. Da jeg skulle finne passende garn, jeg tenkte for eksempel julerødt, så dukket istedet noen hesper med Lornas Laces Pearl i fargen Grapevine opp.
Dette garnet er silke og bambus, og den lyse lillafargen var ikke akkurat julefarge. 


Men, kjolen ble strikket, jeg la på litt lengde slik at den store toåringen kan bruke den til sommeren. For med den fargen og det garnet er det nok som sommerkjole den passer best...



Det ble dermed ikke noe julekjole på lillesøster, men sommergarderoben begynner hvertfall å ta form. Aldri så galt at det ikke er godt for noe....

3 kommentarer:

  1. Sånn kan det gå :) Kjolen ble i alle fall kjempefin!

    SvarSlett
  2. Det var ein nydeleg kjole i ein flott fargae :)

    SvarSlett
  3. Virkelig en flott kjole! Nydelig farge og mønster :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett