tirsdag 7. november 2017

Regnbuevotter

Storebror bestilte regnbuevotter til vinteren. Jeg er glad i votter i ren ull, for da tover de fint i bruk og holder seg gode og varme. Jeg hadde nesten hele regnbuen i Ask fra Hillesvåg, som er et av favorittgarnene til vottestrikk.


Så da ble det regnbue, minus oransje. Vottene er strikket uten mønster, jeg bare la opp det antall masker jeg trodde ville være greit og strikket i vei. Jeg målte litt på hendene til storebror underveis og fikk da et par som passet fint.


Neste par ut, for man må jo ha to par i regnbuefarger, ble strikket et lite hakk større. Da tover de enda mer og siden det er mønsterstrikk med to farger hele veien, blir de litt tykkere. Da fant jeg også oransje garn av et annet merke slik at regnbuen ble komplett.



Da har storebror fått påfyll i votteskoffa, og lillesøster står for tur....

1 kommentar:

  1. Kjempefine! Så kjekt at barna vil bruke votter av ull! For oss strikkere er det vel ingen ting sol slår ull. Så da kan bare vinteren komme. Jeg har funnet fram votter forlengst.

    Klem

    SvarSlett