mandag 20. november 2017

En gammel favoritt

Artig skrue hettelue fra Pickles har lenge vært en favoritt her i huset, men det begynner å bli noen år siden sist jeg strikket den. Jeg hadde fortsatt en del garn igjen etter at lillesøster fikk både lue og genser i nydelig grønn Malabrigo Rios, så matchende hettelue måtte også til!


Jeg supplerte med et annet garn i en annen farge for å bryte det grønne litt, og så ble det et par votter også. Siden disse er i superwash egner de seg ikke så godt som utevotter, siden de ikke tover, men de er fine som sovevotter i vogna, for eksempel. Og med initialer brodert på, kan man ikke ta feil i barnehagen heller.


Lillesøster måtte selvfølgelig på med lua med en gang, selv om hun egentlig var i pysjen og klar for senga. Da storebror så vottene til lillesøster med bokstaver på, måtte han selvfølgelig ha slike han også.


Vottene er strikket etter mønsteret The world's simplest mittens fra Tin Can 
Knits. Nå begynner vi vel å bli klare for vinteren, tror jeg! Og det begynner å tømmes for grønt Malabrigo garn i lageret....

1 kommentar:

  1. Det er garantert gode plagg som ikkeklør! Malabrigo Rios er en av mine favoritter til halser, nettopp av den grunn :) Både lua og vottene er kjempefine. Grønnfargen er helt nydelig og det var kjempelurt med initialer på vottene! Votter har jo ofte lett for å bli borte....
    Ha en fin dag!

    SvarSlett