mandag 16. oktober 2017

Barselgaver

Jeg har vært en tur i Hamburg, og har møtt mange av mine gamle studievenninne. Det blir flere og flere av oss som har fått barn, og i løpet av de tre siste månedene har det kommet to nye tilskudd. Dermed måtte det bli med litt hjemmelaget i kofferten nedover.


Bildene ble litt så som så siden de ble tatt klokka 04.45 om morgenen før jeg slengte gavene i kofferten og dro avgårde. Jeg strikket to omslagsjakker, fra Nøstebarn  Disse er den perfekte barselgave siden de er utrolig praktiske og kan brukes i lang tid. Størrelse 6 mnd kan brukes både litt før og litt etter, jeg har hørt flere som har hatt denne i bruk i mange måneder.

I tillegg sydde jeg bukser til, i samme størrelse. Enkle haremsbukser er praktiske hos små babyer, og med lang ribb både i livet og på beina, blir brukstiden lengre her også.



Den første er strikket i Wollmeise pure, resten etter min mors Hitofude. Nummer to er strikket i Bumblebirch og et annet garn i turkis, som jeg ikke er sikker på hva er, siden det var et halvt nøste. Kontrastfarge måtte til siden jeg ikke hadde nok av den ene fargen. 


Den blå gikk til en liten gutt på tre måneder og den andre til ei lita jente på tre uker. I tillegg fikk begge to hjemmesydd koseklut. De er like, med pusete forside (med hester på) og bomullsbakside med skogsdyr.
Begge mødrene ble veldig glade for gavene, og jeg vet at de blir satt pris på og tatt i bruk! 


1 kommentar:

  1. Så flink du er! Klart det er populært med presang du har laget selv. Praktiske plagg også! Ingenting er bedre enn at det kommer nye babyer.

    God tirsdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett