torsdag 20. april 2017

Strikk i bruk!

Jeg synes av og til at det er fint å vise frem at strikkeplaggene brukes. Så innimellom kommer det bilder av strikk i bruk her hos meg. Bildene på bloggen er ofte uten modeller og derfor er det jo fint å vise frem hvordan vi bruker strikkeplaggene våre her hos oss!


Lillesøster har enda ikke så mye valg når det gjelder hva hun har på seg (jeg har dog følelsen av at det ikke kommer til å vare så lenge...). Her er hun i full fart, ikledd Hipt å være firkanta-jakka jeg strikka i fjor. Den passer nå utmerket og blir fin å ha utover våren! Hun har også på seg en rysjetights, som jeg faktisk ikke har blogget om. Jeg strikket en rysjetights som teststrikk, og denne gule var egentlig første forsøk som ble for stor, fordi strikkefastheten ikke stemte. Nå passer den utmerket! 


Denne buksa ble strikket lenge før lillesøster ble født og den var helt bortglemt. I flyttekaoset dukket den opp og kunne brukes på tampen av vinteren. Smykketoppen har vært brukt mye i vinter, det er greit med noe litt varmere over bodyen av og til. 


Den lille stubbekjolen er en fin tunika, og om ikke så altfor lenge kan den brukes videre som vest over en body. Jeg liker sånne plagg som kan brukes lenge! 


Storebror bruker også strikkaklær altså. Her er han i påska, med to favoritter. Turtles-lua og dragevottene. Sistnevnte nå også slitt så mye at de har blitt hullete. Jeg må vel strikke nye til høsten? 


Jeg bruker strikkeplagg stort sett hver dag, men er ikke så glad i bilder av meg selv. Lillesøster stjeler også mine strikkaklær, og en lørdag morgen for litt siden fant jeg henne kledd i Hønefoss-kofta mi. Synes hun kler den godt jeg! 

Så det var en titt på vår ullhverdag. Vis meg gjerne din! 

1 kommentar:

  1. Dette var et artig innlegg! Så kjekt å se strikkaplagg i bruk! Den lille stubbekjolen falt jeg fullstendig for. Så fin!
    Ser fram til flere presentasjoner, jeg!

    Klem

    SvarSlett