fredag 17. mars 2017

Save the whales!

Jeg hopper alltid på muligheten for å strikke babystrikk. Mine babyer har blitt så store at klærne tar lengre tid å strikke, så da er en kjapp liten babyjakke velkommen avveksling. Lillesøsters favorittbarnehagetante skal snart ut i permisjon, så en jakke som passer den lille sånn omtrent når høsten gjør sitt inntog burde vel passe fint.


Jakken er Save the baby whales, funnet på Ravelry. Siden jeg ikke visste om det skulle bli gutt eller jente valgte jeg farger som jeg synes passer fint til begge deler. Grått er nøytralt og flekker vises ikke så godt, noe man også må ha i bakhodet med babyklær. Mønsterfargen er petrol, og garnet er Drops alpakka.


Da jeg skulle ut og kjøpe knapper gikk jeg meg rett på disse nydelige knappene i akkurat rett farge! I tillegg minner de om skjell, så de passet ypperlig til mønsteret på jakken. Prikken over i'en altså!


5 kommentarer:

  1. Søt, liten jakke! Koselig med en selvlaga gave! Denne blir garantert satt pris på.

    Riktig god helg fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så fin! Har sett på denne tidligere, men syntes det ble litt for lange trådsprang (er ikke så erfaren i mønsterstrikk). Knappene passet perfekt!

    SvarSlett
  3. Så fin den ble, og fargene passer uansett kjønn, også er det lettere å arve den senere også når fargene er så nøytrale. ^^

    SvarSlett
  4. Heldige barnehagetante, og heldige baby som får så fin og god jakke! :)

    SvarSlett
  5. Den var herlig fin! Jakke er et praktisk plagg og flott å få :)

    SvarSlett