tirsdag 12. januar 2016

Barselgave?

Kan det kalles barselgave når jeg har strikket det selv, til meg selv? For strengt tatt så er det barselgaven fra lillesøster, altså min lillesøster. Hun hadde nemlig kjøpt garn hun skulle strikke noe til husets nykommer med, men rakk det ikke før hun kom på besøk fra Sveits. Dermed fikk jeg garnet i barselgave, noe som jo egentlig passet meg utmerket! (Altså folkens, garn i barselgave til strikkere= utmerket gaveide!)


Jeg fikk to nøster hvitt og et oransje av garnet Maddison peppino, som nok kan sammenlignes med babyull. Ren ull, superwash-behandlet og mykt som ei barnerompe. Etter litt frem og tilbake bestemte jeg meg for å strikke kjole og valget falt på Sakura. Utgaven er strikket i størrelse 6-9 mnd, og er dermed straks passende, siden frøkna er stor. 


Mønsteret har en finurlig måte å gjøre fargeovergangen på, og siden det ligger gratis på Ravelry, anbefaler jeg de som ønsker å ta en nærmere titt på det. Da har strikkeåret  2016 kommet godt i gang, og jeg har fattet nytt mot og tatt tak i en haug med uferdige prosjekter som ligger i stua.... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar