lørdag 27. desember 2014

Julegenser

Siden jeg var tidlig ferdig med julegavene i år, brukte jeg deler av desember til å bli med på samstrikk. Genseren Fallow ble til, og jeg fikk ny genser til jul! 


Jeg måtte trikse litt med garn og pinner siden jeg ikke brukte samme garntykkelse som mønsteret tilsier. Det gikk veldig fint på bolen, men på ermene ble det litt prøving og feiling.


Etter en god runde på blokkematta fikk genseren riktig fasong, og ble tatt i bruk på 1. juledag (som ble feiret som julaften her hos oss i år). 


Garnet er fra Mosaic Moon, i fargen "Clementine". Årets julegenser egner seg dermed godt sammen med klementinspising! 




2 kommentarer:

  1. Nydelig mønster på genseren din! Fargen liker jeg også, og nå kan du kose deg med klementiner. Det var ei tid alt skulle matche, og nå har du sjansen.

    God romjul fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Nydelig mønster og farge:-) egostrikk er fantastisk!

    SvarSlett