tirsdag 8. juli 2014

Pretty in pink

Martina Behm's Hitchhiker er strikket over 15 000 ganger, ifølge Ravelry. To av disse står jeg for (foreløpig). Min første Hitchhiker ble ferdig for knappe to år siden, og er sannsynligvis det mest brukte strikkeplagget jeg har. Den holder seg godt, men har begynt å nuppe litt, og ja, man kan vel se at den har blitt mye brukt.


Derfor måtte jeg strikke en ny, og som tidligere nevnt er fargekombinasjonen grå og rosa en favoritt for tiden. Gjerne med innslag av svart. Denne er strikket i Wollmeise Pure, i fargen Xaverl, kjøpt inn da jeg var innom butikken en tur i juni. Det fine med Hitchhiker er at den gjør seg like fint i multifarget garn som i ensfarget, og da finnes det jo uendelige fargekombinasjoner. Det som er helt sikkert er at den ble fin i rosa og grått. Nesten så jeg gleder meg til høsten. Bare nesten.


En ny favoritt, en sikker vinner, uansett farge!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar