mandag 16. juni 2014

Til knes i garn

Jeg har vært på en liten ferie. Husmorferie sågar. En svipptur sørover, til Tyskland, hvor jeg har tilbrakt over seks år av livet mitt. Ei venninne fra studietiden giftet seg i helga, og siden vi ikke treffes så ofte, må man benytte de sjansene man får.
Bryllupet fant sted i nærheten av München. Hva ligger ellers i nærheten av München? Innbitte garnnerder vet at Wollmeise har sitt opphav i en liten by nord for München, og når man da først er i nærheten....


Det ble handlet litt, men jeg må nok raskt også tilføye at ikke alt er mitt. Flere fra strikkegruppen hadde bestilt et hespe av både det ene og andre, så jeg passet på å ta med en romslig koffert.


Bryllupet fant sted i en liten landsby kalt Rot an der Rot, nærmere bestemt i et gammelt kloster. Så nå har jeg forsøkt det også. Å bo i et kloster, altså. 


Det holdt med to netter. Klosterlivet er nok ikke noe for meg (selv om det kanskje hadde ført til mere strikketid....)

Og til alle som er i  nærheten av Trondheim onsdag kveld: Strikkegruppen vår har et arrangement i forbindelse med WWKIP (WorldWide Knit In Public) day, som egentlig er en hel uke, denne uka. Jeg kommer ikke til å være der, noen må sørge for å holde helsevesenet i gang også, men jeg anbefaler alle strikkersker til å komme innom. Mer informasjon finner du her: WWKIP Trondheim.

1 kommentar: