mandag 22. juli 2013

Sola har kommet!

Endelig! Nå har vi ventet lenge nok, og det ser ut som om det er vår tur til å få litt sommer! Blomsterengen har vært litt for varm i dag, men måtte få tatt et par bilder i sola likevel.


Jeg er stort sett fornøyd med hvordan den sitter på, men, som jeg nevnte tidligere, den kunne vært litt videre. Hadde jeg strikket i ren ull hadde jeg nok greid å strekke den litt til, men Mini Duett er litt mindre elastisk siden den har bomull i seg. Jeg ser allerede for meg en ny, forbedret vinterversjon med regnbuefarget Kauni og grå Finull, for eksempel....


I fare for å repetere meg selv: Mønsteret er opprinnelig vottemønsteret Perianth, som Puenktchen har gjort om til jakke, og jeg fikk lov til å stjele ideen hennes. 


14 kommentarer:

  1. Det er den fineste jakka jeg har sett.

    SvarSlett
  2. Herlig jakke, den som hadde hatt slik figur å kle jakkene inn i :-) Nå ja, får jobbe med den saken da se ;-) Gleder meg til å se fargene du velger til vinterversjonen :-)

    SvarSlett
  3. Kjempefin sommerjakke, og heldige deg som kler gult.
    Nydelig mønster!

    SvarSlett
  4. Nydelig, ikke mer å si om det :)

    SvarSlett
  5. Det var en nydelig jakke :)

    SvarSlett
  6. Dette er bare vakkert! Har kikket på den i to dager nå!

    Vigdis

    SvarSlett
  7. Lekker! Helt nydelig jakke!

    SvarSlett
  8. Utrolig nydelig!! Ååååå sånn vil jeg ha!! Ser og ser på jakken din og blir ikke lei :)

    SvarSlett
  9. Denne var fin. Morsomt at du også ble inspirert. Her er mitt forsøk. Er ikke så rask som deg, men gleder meg til ferdig resultat!

    http://www.ravelry.com/projects/movale/perianth

    SvarSlett
  10. Fantastisk fin blei den! Og nydelig, frisk gulfarge :) Falt sjølv pladask da eg såg Puenktchen si utgåve. Trur nok strikkepinnene mine må prøve seg på den etterkvart også..

    SvarSlett
  11. Kjempefin!
    Har det blitt noe av jakken i Kauni regnbue og grått? Lurer nemlig på å prøve det selv.

    SvarSlett