søndag 3. mars 2013

Ferie=Sokkestrikk!

 Da vi reiste på ferie pakket jeg ned et stort nøste Regia Silk sokkegarn og en lang rundpinne i passe tykkelse. Enkle sokker er grei feriestrikk, og siden jeg ikke helt visste hvor mye jeg faktisk fikk strikket, så var det det letteste å ta med. De enkle sokkene ble ferdige i løpet av den første uka...


Sokker av enkleste sort, vrangbord, forsterket hæl og stjernetå. Det var fortsatt en del igjen av nøstet, men jeg var usikker på om det var nok til et par til. Nøstet er 150 gram, og jeg har ganske små føtter, men ikke så små, tenkte jeg, og la i stedet opp til et par ankelsokker.


De ble nesten ferdige før vi reiste hjem, jeg strikket den siste tåfellingen i dag. Helt enkle, uten oppskrift, men jeg la inn fletting i vrangborden på disse, det vil si, falsk fletting, uten flettepinne.

Vel hjemme veide jeg sokkene, og det viste seg at det første paret veide 76 gram. Altså, hadde jeg hatt vekt tilgjengelig hadde jeg funnet ut at jeg godt kunne ha strikket et par enkle sokker til....
Uansett, sokkene er herlige, sokkegarn med silke var nytt for meg, men absolutt helt herlig å strikke av og enda bedre å ha på!



1 kommentar:

  1. Ser man det! To sokkepar i lekkert garn! Synes ankelsokkene dine er ekstra fine. Skal notere meg dette garnet.

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett