søndag 18. november 2012

Ut på tur!

Jeg reiser til Oslo i kveld og skal være borte hele uka. Hvordan pakker man strikking for ei hel uke?? Jeg skal tilbringe dagene på kurs, pendle fra Oslo Sentrum til Ahus med buss hver dag, og flere av kveldene tilbringes nok på hotellet for avslapping. Det vil si, uante mengder strikketid! Her tar jeg alle forhåndsregler. En påbegynt kjole til ei lita tulle blir med, sokkegarn og pinner til enkle sokker dersom nødvendig. Et par Marius-sokker skal startes opp, og disse tre nøstene Hverdags skal bli skjerf til mannen.


Tidligere var jeg alltid redd for å gå tom for lesestoff på reisene. Med Kindle er ikke det problemet til stede lengre (selv om jeg må sørge for å ha lastet ned noen bøker og ha tilgjengelige før utreise, man vet jo aldri hvordan nettverket er der man lander....) Nå er jeg redd for å slippe opp for strikketøy. Men, nå skal jeg jo til Oslo, da. De har nok en garnbutikk eller to der også, dersom det skulle bli krise!

2 kommentarer:

  1. Det er viktig å kunne glede seg, og det gjør vi når vi pakker garn og pinner......
    Selvfølgelig er det garnbutikker der vi kommer, men vi kan vel kjøpe litt om vi strengt tatt ikke trenger mer garn?

    God tur, og ha ei fin uke! Håper du rekker å strikke riktig mye!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Hei og takk for koselig besøk i bloggen min! Hvis du lurte på å kjøpe mix-pakken med pelsullgarn fra ull.no synes jeg du bør slå til! Garnet er bare så digg! Kan ikke beskrives, men må føles :)
    God tur til Tigerstaden! Det er sikkert garnbutikker i fleng, hvis du skulle gå tom for garn!

    SvarSlett