tirsdag 30. august 2011

Vognteppe

Endelig er vognteppet på plass der det hører hjemme, i vogna til lillemann! Nå mangler bare lillemann selv, og forhåpentligvis er det ikke mange ukene før han er ute :)


Dette er Latvian Garden Vognteppe, etter Pinneguri's oppskrift. Det er strikket i Sisu og Hifa Hjerte (det som vel tidligere var Hifa 4), i fargene svart, sjøgrønn og klar grønn. Altså er hjertene egentlig mer sjøgrønne enn blå, som bildene kan gi uttrykk for!


Teppet er strikket rundt, og siden sydd og klippet opp. Helt enkelt bomullsstoff i svart ble brukt til bakside. 


Jeg er alt i alt veldig fornøyd med resultatet! Nå er problemet bare at Pinneguri har lansert et nytt mønster til et nytt vognteppe, nemlig Hvit vinter. Helt nydelig, og det kommer på lista over ting som skal strikkes etter hvert...Lurer på hvor raskt jeg kan overtale mannen til baby nr. 2????


11 kommentarer:

  1. Kjempefint teppe du har strikket. Har tatt en titt på det andre, og skjønner at du har lyst på det også. Lykke til med familieforøkelsen!

    SvarSlett
  2. Teppet ble helt nydelig, og det passer godt ivogna. Nå er det bare for småen å komme ;) Et utrolig strikkearbeide med det teppet og fargesammensetningen var kjempefin!

    SvarSlett
  3. Lekkert teppe!!! Men hvem sier at en ikke trenger to vogntepper?????

    Selv har jeg konkludert med at litj tuppa som er ventet her innen 3 uker trenger hele 3 stk Nøstebarntepper i tillegg til vognteppet jeg vet vi får ;o)

    SvarSlett
  4. Takk, alle sammen!
    CircusD, det har seg jo sånn at jeg ikke har bare et vognteppe...har strikket mange tepper de siste månedene, samt at min mor holder på med et nydelig vognteppe...Men, som du sier, man kan vel aldri få for mange tepper... Lurer på å strikke nøstebarn-teppe selv også, har hørt de skal være veldig gode :)

    SvarSlett
  5. Det var et knallfint vognteppe.

    SvarSlett
  6. Så flotte farger!!! Det teppet er rånydelig. Har selv strikket det :)

    Masse lykke til med kommende fødsel :)

    SvarSlett
  7. Fantastisk flott teppe :D Dette har det nok vært mye jobb med. Herlig hekleteppet ditt også :D

    Ha en flott helg :D

    SvarSlett
  8. Nydelige farger. Jeg har også strikket dette i noen andre farger. Husker du hvor mange nøster du brukte av se forskjellige fargene?

    SvarSlett