onsdag 3. januar 2018

Et tilbakeblikk på 2017!

2017 var et godt strikkeår. Det bestod av mye store prosjekter, mye finstas og litt praktisk småstrikk. Det var også året jeg for fullt begynte å sy, både klær til meg selv og ungene, noe som også gjenspeilet seg litt på bloggen. Det var året hvor jeg var litt slapp med bloggingen, men det håper jeg tar seg opp litt i 2018. Det var året der jeg strikket opp over 9,1 kilo garn, og minst 3 kilo av dette var gavestrikk! Så her kommer kavalkaden:

Årets favoritt:


Be a unicorn jakka fra Pickles har vært brukt nesten daglig. Ikke noe som er bedre enn å komme hjem fra jobb og slenge på seg denne etter en lang dag på jobb. Eller tidlig en lørdags morgen før det blir fyr i ovnen....

Årets barnefavoritt:


Denne genseren  fra tredje utgave av bladet garn ble en favoritt! Jeg ble så fornøyd at jeg faktisk endte opp med å konvertere til voksenstørrelse og her er dermed også...

Årets fra-barn-til-voksen favoritt:



Den samme genseren, Sweet Maple, i egenkomponert voksenversjon!

Årets sommerfavoritt:



Denne sommertoppen!

Årets Instagram-favoritt:


Dette bildet av mammas Hitofude var mitt mest likte bilde på Instagram i 2017.

Årets storarbeid:



Med foten i gips i seks uker etter en planlagt operasjon, fikk jeg ferdig begge nordmørsbunadene til 17.mai! Håper de kan brukes et år eller to til....

Årets mest brukte:








Lillesøster fikk bærturgenser som nok har vært det mest brukte plagget både i barnehagen og hjemme, her dokumentert i en rekke anledninger.

Og til slutt Årets morsomste:



Denne ble ferdig i romjula og har ikke blitt blogget enda, men den fortjener å bli med likevel. Genial ide fra  Strikkelisa å strikke inn Hama-perler i bærestykket! Mer om denne kommer etterhvert!


Ja, det var 2017! Nå gjenstår det bare å ønske alle sammen et godt nytt år og hilse velkommen til 2018!

2 kommentarer:

  1. Flotte strikkerier du har fra året som har gått! Ønsker deg et godt nytt strikke år!

    SvarSlett
  2. Mange fine plagg og flotte barn. Godt nytt strikkeår frå meg :)

    SvarSlett