fredag 23. desember 2016

Julekjolen!

Jeg trodde ei stund jeg var litt vel optimistisk som begynte på julekjole til lillesøster drøye to uker før jul. Men så var det plutselig rolig på jobb. Ikke bare en dag, men flere dager! Og så ble det kjole, i god tid før jul!


Denne er strikket i Lille Lerke, siden jeg tenkte det kunne være greit med en ull- og bomullsblanding. Lillesøster blir nemlig fort varm, og siden hun har litt ømfintlig hud er det greit med noe mykt direkte på huden.


Jeg liker spesielt godt detaljen med volangen. Og hullmønsteret gjør at bolen ikke blir så kjedelig å strikke heller. Jeg strikket størrelse 1-2 år, og la kanskje på et par ekstra centimeter på lengden. Lillesøster er nemlig stor og lang!


Dette er knepping bak, med en knapp. Siden det meste av knappelageret er pakket ned og lagret i forhold til flytting på nyåret, så var det ikke store utvalget hjemme. Stjerneknappene ble kjøpt til Smykketoppen jeg strikket tidligere, og jeg syntes den passet greit her også. Det er jo jul, tross alt!

God jul alle sammen! 

3 kommentarer:

  1. Så fin kjole! Tenker lillesøster ble nydelig i den :)

    SvarSlett
  2. Nydelig kjole du har strikket! Ha en fin romjul!

    SvarSlett
  3. Veldig fin julekjole, og fint med blått 😊

    SvarSlett