lørdag 20. februar 2016

Teststrikk

For første gang har jeg våget meg ut på teststrikk. Jeg har strikket Mikkelgenseren designet av @_kvae_ (aka Elisabeth) på Instagram.


Jeg strikket størrelse 1 år, for da ble det passende barnehagegenser til lillesøster til høsten. Genseren er strikket i Rauma Puno, som er et ganske tykt garn, det er ikke så ofte jeg strikker på pinne fem. Dermed tok det ikke mange dagene før genseren ble ferdig.


Mye garn hadde jeg til overs også, så jeg tok meg den friheten å lage matchende lue også. Med dusk! 


Litt for stor enda for tuppa på knapt et halvt år, men hun var veldig ivrig under måle og prøve prosessen. Hun gleder seg nok til å ta denne i bruk!
Mønsteret er ikke pub enda, men følg gjerne @_kvae_ på Instagram, så får du vite det når den kommer. I tillegg kan du se masse andre versjoner som teststrikkes under #mikkelgenseren! 

3 kommentarer:

  1. Så herlig bilde av lillesøster i ny, fin genser! Smart med lue til! Hun vokser nok fort i denne.....

    God søndagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Det blir ein god og varm gensar å bruka. Ser ut som modellen er fornøgd :)

    SvarSlett
  3. Så skjønn strikk og modell :)) Tror jeg har sett det mønsteret på instagram. Nydelig - blir nok en poppis!

    SvarSlett