mandag 5. januar 2015

Etter å ha gjort ferdig genseren like før jul, fortsatte jeg likegodt egostrikken inn i jula og helt til nyåret! Denne kjoletunikaen ble ferdig i juleferien, og ble tatt i bruk nesten med en gang. Denne er fra Sandnes Garn sitt siste samarbeid med Leila Hafzi, som har vært mye omdiskutert på grunn av stylingen på modellen i heftet.
Uansett, flere av plaggene er fine, og det var lenge før jul at jeg kjøpte garn og oppskrift til denne.


Bildekvaliteten er ikke den beste. Vintermørke og dårlig fotograf er en ikke helt kombinasjon, kanskje greier jeg å få noen bedre bilder etter hvert som den er mer i bruk. Ermene ser litt merkelige ut, men det skal være litt puffermer, og de er veldig fine når jeg bare står litt skikkelig... Jeg har i tillegg endret litt på ermene, siden de ble for vide slik det stod i oppskriften, og jeg liker lange ermer som går ned over håndleddet.


Ellers har jeg strikket etter oppskriften. Fargen er lys grå, kanskje noe kjedelig, men derimot "brukandes" til det meste! Knappe en halv kilo garn gikk med, av typen Sandnes Alpakka, som jeg har gode erfaringer med fra tidligere bruk. Det er fortsatt lenge igjen av vinteren, så denne blir nok mye brukt!

3 kommentarer:

  1. Stilg kjole! Du er skikkelig fin i den! Men det må da være litt av et arbeid!
    Ønsk deg kjølige dager og bruk den mye!

    Godt nytt år fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Grått er supert det, og denne var lekker i all sin enkelhet. Har sett de modellbildene ja, det var ikke overdreven bruk av tekstiler bortsett fra strikkeplaggene, hihi.

    SvarSlett
  3. Hva? Stiller du med strømpebukser på? Trodde man måtte gå uten i plagg fra det heftet.

    Men flott tunika! Deilig å bruke om vinter og overgangsårstidene.

    SvarSlett