mandag 23. september 2013

Mye garn, lite strikking

Det har blitt strikket litt lite for tida. Eller, jeg har strikket, men det ser ikke ut til at ting blir ferdige. Så i mellomtiden kan jeg fortelle om et lite besøk på en koselig liten garnbutikk. Jeg har lenge villet ta turen til Løkken i Meldal for å besøke Fortuna, som åpnet i fjor høst. Litt tidlig ferdig på jobb, en liten omvei, og en rask kikk i butikken rakk jeg før helga, og nå de selger så vakkert garn så ble det med litt hjem også...
For når man får garnet pakket i en slik eske, så kan man vel ikke motstå....


Dette er selvstripende sokkegarn fra Stray Cat Socks, hele veien fra New Zealand. Det får man faktisk ikke kjøpt andre steder i Europa, og av ladningen de hadde fått inn, var det bare fire nøster igjen. Ett ble med med hjem, dette er fargen Sunny Colours.


I tillegg til dette garnet, selger de også garn fra Hillesvåg, Arwetta og Indiecita fra Filcolana, og Kauni, samt håndspunnet og delvis håndfarget garn fra Tante Ull. Jeg liker godt de store norske garnforhandlerne, de har mye godt og fint garn, men jippi for små bedrifter som tør å satse på noe utenom det vanlige!!! 
Ta turen innom dersom du skulle befinne deg i Sør-Trøndelag, vær sikker på at jeg kommer til å dra tilbake!

2 kommentarer:

  1. Ååååå garnbutikker er skumle for lommebøkene, men veldig fin fangst!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelig omtale i bloggen din! Masse spennende å lese om her :) mvh Ellen på Fortuna. Jeg linker til bloggen din fra http://fortunabutikkblogg.blogspot.no.

    SvarSlett