tirsdag 5. mars 2013

Nødløsning

Frykten for å gå tom for garn og strikketøy kommer alltid når man er på ferie. Etter at jeg startet på sokkepar nummer to, begynte panikken å ta overhånd. Besøk på en "orntli" garnbutikk var ikke planlagt, da disse lå på den andre siden av byen. I forbindelse med en tur på butikken en kveld, snek jeg meg innom Michaels, som er en hobbybutikk. Masse fine ting, men garn og pinner er de dårlige på. Det vil si, "orntli" garn er de dårlige på. Etter febrilsk leting innimellom masse akrylgarn fant jeg dog til slutt noe brukelig sokkegarn.


Paton Kroy socks er forsterket sokkegarn i ull. Det stripete var faktisk veldig fint, jeg kjøpte to av disse og det ene er tatt i bruk. 
I tillegg rasket jeg med to nøster rent bomullsgarn, sånn for sikkerhets skyld, det kan man jo alltids bruke til noen kluter, om ikke annet...


Butikken har masse annet hobbystæsj, så jeg kunne helt sikkert funnet mye rart å ta med hjem. Men etter å ha plukket ut garn, et par rundpinner og litt knapper, så kom jeg over en liten bokhylle. Der fant jeg boka The best of Knitscene


Knitscene er et av mitt favorittstrikkeblader, som jeg plukker opp et nummer av når jeg er ute og reiser, eller av og til på en kiosk med godt utvalg. Bladene inneholder alltid masse fine oppskrifter, og denne boka har plukket ut noen av dem, fra litt tidligere utgaver, før jeg ble oppmerksom på bladet. 
Hva med disse søte sokkene?


Eller denne fine genseren?

1 kommentar:

  1. SÅ heldig du var som fant oppskriftsbok da! Ser ille spennende ut! Spennende med nytt og ukjent garn da; håper det blir bra da du skal strikke og bruke de også :)
    Ha det godt!

    SvarSlett