onsdag 20. juni 2012

Gave til bruden

I helgen skal jeg i bryllup. Turen går til Tyskland, nærmere bestemt Stuttgart. Hun som skal gite seg er ei venninne fra studietiden, ja faktisk, den første jeg ble kjent med da jeg begynte å studere der for nesten ni år siden. Hun er av pakistansk opprinnelse, så dette blir nok et uvanlig bryllup for min del, men jeg gleder meg masse! Og, jeg har selvfølgelig laget en liten gave til bruden.


Forenklet Haruni, det vil si med glattstrikk og bare blomsterkanten. Mønsteret har jeg tenkt på å strikke lenge, men har ikke kommet så langt, før nå. Glattstrikken gikk fort, selve blomsterkanten tok sin tid. Med over 500 masker på pinnen ble det drøye omganger med vrangstrikk....Det var et herk å blokke, med knappenåler i alle luftmaskebuene. Men, alt dette ble glemt da jeg så resultatet! For det er virkelig et fint sjal! Og jammen har jeg ikke allerede fått et til på pinnene.


Fargen er mer lilla enn det ser ut som på bildet, og garnet er Lacey Cashsilk, 55 % silke, og 45 % cashmere, kjøpt på Etsy. Pakket i en liten eske med silkepapir, sammen med sjokoladehjerter som jeg vet hun liker godt, så håper jeg bruden vil like dette. 


3 kommentarer:

  1. Et aldeles nydelig sjal! Klart bruden blir glad for dette. God tur i bryllup! Det blir sikkert spennende. Jeg har vært gjest i katolsk bryllup i Polen. En opplevelse av de sjeldne.

    Ha en strålende ettermiddag!

    SvarSlett
  2. Såååå lekkert, helt gjennomsiktig jo :) En kjempeflott gave synes jeg!
    De oslo-anorakkene under her var utrolig fine, fargesammensetningene var helt etter min smak c",)

    SvarSlett
  3. Så mye herlig du strikker! :)

    SvarSlett