tirsdag 5. desember 2017

Hvor mange ganger har jeg ikke strikket et barneplagg og sagt at det hadde vært kult å strikke til meg selv også? Jeg sa det om hipt å være firkanta jakka jeg strikka til lillesøster, jeg sa det om genseren jeg teststrikka til storebror, og nå sist sa jeg det om den nyeste genseren til lillesøster, Sweet Maple.

Og nå har jeg gjort det! Strikket en barnegenser i voksenstørrelse altså! Jeg hadde nemlig noe garn som egnet seg og plutselig var jeg i gang!


Her er den, Sweet Maple i voksen utgave! Jeg brukte litt tykkere garn, la opp til den største størrelsen (9-10 år) på litt tykkere pinner, og lot det stå til! Denne var jo egentlig enkel å regulere i størrelse, siden den strikkes som to firkanter som strikkes sammen senere. Oppskriften stod i tredje nummer av bladet garn, som kom i høst.


Garnet er Rosy Green Wool Big merino hug, kjøpt hos Ninapetrina. Fargen er nydelig grå, den heter Isar Pebble og er en av favorittegråfargene mine!
Jeg ble veldig fornøyd med genseren, etter å ha gjort små justeringer da halsen ble litt vid og ermene litt lange på første forsøk. Sånne ting var lette å fikse og dette har nå blitt en favoritt i klesskapet (eller gulvet, som noen kaller det...😂)



Så nå kan vi matche, lillesøster og jeg, i hvertfall i et år eller kanskje to...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar