lørdag 2. september 2017

Finstasen!

Her forberedes bryllup i familien, min lillesøster skal få sin kjære neste uke. Da må finstasen frem, og hva er vel finere enn søte, små strikkede kjoler?



Dette er bursdagskjolen fra Paelas  Den skal egentlig være ensfarget, men siden jeg raskt skjønte at jeg ikke ville få nok grønt, gikk jeg for en tofarget versjon. Den grønne er den mest perfekte grønnfargen Petersilie fra Wollmeise, her i lace-garnet. Det er rester etter Viajante-sjalet som ble ferdig i fjor.

Det hvite, eller mer offwhite, garnet er bomullsgarn, av typen Safran fra Drops, som jeg fant i lageret. Litt fordi den skal rett på huden, og min lille frøken er litt plaget med eksem, og litt fordi det var den som passet best.


Som alltid har jeg gjort små endringer, denne gangen i livet. I oppskriften er det løpegang med strikk i livet, men jeg strikket bisebånd i stedet. Jeg synes det ble mye finere siden jeg skulle skifte farge.
For å matche antrekkene til de to små ble det ikke bare matchende sko, men jeg strikket en sløyfe til storebror av det samme, grønne garnet. 


 
Så da er vi klare for bryllup og fest!

1 kommentar:

  1. Så stilig! Håper det kommer bilde der finstasen er i bruk! Lykke til med bryllupsfeiring!

    Fortsatt god søndag fra Ingunn

    SvarSlett