torsdag 15. juni 2017

For tre år siden strikket jeg en sommerjakke som ble storfavoritt, nemlig Hitofude. I fjor hintet mamma frempå at hun også ville ha en slik, og jeg fant passende garn og satte i gang. Jeg begynte ikke før utpå høsten, så planen var å få den ferdig før sommeren.


Nå er den klar, fin og blå slik hun ville ha den! Garnet er Wollmeise pure, i fargen Wolke. Denne er størrelse medium, så den er bittelitt stor til meg, og forhåpentligvis derfor helt passende til mamma.


Jeg er fortsatt "head over heels" forelsket i konstruksjonen av jakka, tenk at hele jakka er strikket uten å sy sammen et eneste sted!
Anbefales dersom du trenger en lett sommerjakke til kjølige sommerkvelder! 

3 kommentarer:

  1. Nydelig jakke! Fargen var bare lekker :)

    SvarSlett
  2. flott jakke! Veldig mye arbeid på den ser jeg... Ha en herlig søndag!

    SvarSlett
  3. Den var kjempelekker, rett og slett!
    Fin søndag til deg!

    SvarSlett