tirsdag 24. november 2015

Jeg strikket en gang et skjørt til meg selv,  og det har blitt mye brukt i høst. Det er nemlig ikke alle buksene som passer etter et svangerskap, og det tar nok kanskje litt tid før kroppen blir slik som før. Skjørt er behagelig, og strikka ullskjørt er varmt i tillegg.


Så da ble det et nytt skjørt i høst! Pinstripeskjørtet til Pickles ble mitt valg, siden jeg hadde garn som kunne passe. Det er opprinnelig strikket i dobbel Pickles merino tweed, men jeg hadde Pickles Tweedy liggende, og satset på at det omtrent ville gi samme tykkelse. Og jeg var ikke helt på jordet, jeg strikket størrelse xs i oppgitt pinnestørrelse, og det ga et helt passende skjørt! 


Varmt er det også, tykt garn gir masse varme over baken! Fargen heter Tre, og er brun med innslag av hvitt, grått og oransje. 


Jeg tror jeg trenger flere strikkaskjørt altså! 

6 kommentarer:

  1. Det var kjempefint! Tror jeg må strikke meg et skjørt :)

    SvarSlett
  2. For eit flott skjørt, og så godt du kledde det :)

    SvarSlett
  3. Du er kjempefin i dette skjørtet også! Du kler begge lengdene. Det er flere som har lyst på strikkaskjørt. Får se hva det blir til over jul.
    Lykke til med ditt neste!

    Fortsatt god onsdag!

    Klem

    SvarSlett
  4. Har strikket det skjørtet jeg også. http://jannepetrathorn.blogspot.no/2015/10/pinstripeskjrt-fra-pickles.html Syns nesten det ble litt for varmt jeg :-) Flott skjørt du laget ♥

    SvarSlett
  5. Det er et superfint skjørt, som du kledde kjempegodt.
    Herlighet , du er jo så slank, og ser flott ut i skjørtet.
    Du kan jo også strikke Klumpelompeskjørtet, som halve Norge nå har strikket, inkludert meg selv. Det sitter så fint på, det også.
    Så må jeg bare si at bildet av deg og lillesnupp i det forrige innlegget er så nydelig!!!!
    God helg.

    SvarSlett