tirsdag 15. april 2014

Feriestrikken

Det begynte med at jeg plukket med meg siste nummer av Interweave Knits i en bokhandel på ferie. Der fant jeg denne fine genseren.



Den heter Meltwater og jeg falt pladask. På en garnbutikk lette jeg litt etter garn, og fant etter hvert dette, som jeg trodde ville passe fint. Garnet er Swans Island DK, og disse fargene er Pewter, Verdigris og Graphite.


Selv om det er skarp kontrast på fargene genseren har på bildene, ønsket jeg noe litt mildere, farger som gled litt mere over i hverandre.
Når man har ferie, har man av og til god til til å strikke, og genseren ble ferdig på under ei uke. Trådene ble først festet etter hjemkomst, men den har rukket å bli brukt flere ganger siden. 


Jeg ble veldig fornøyd med genseren, og synes fargene ble veldig fine sammen. Den lyse, turkisgrønne fargen gjorde at det grå ikke ble så kjedelig.


I min iver etter å få genseren ferdig kjapt, begikk jeg selvfølgelig en nybegynnerfeil når man strikker med håndfarget garn. Hespene kan være litt forskjellige med tanke på farge, noe man ser godt her på det siste bildet. Litt mørkere på toppen, jeg burde ha passet bedre på og strikket en omgang hver med to forskjellige hesper for å unngå skillet. Heldigvis er det ikke veldig synlig, og siden jeg hadde kommet et godt stykke opp på rundfellingen da jeg oppdaget det, så lot jeg det være.... Ære, være latskapen!

7 kommentarer:

  1. Kjempe lekker genser! Mykje finare i dei fargane du har valt :-) Ragnhild

    SvarSlett
  2. For en nydelig fargekombinasjon! Strikket på en uke? Imponerende! Ønsker deg en god påske:)

    SvarSlett
  3. Nydelig! Tror jeg nettopp falt pladask for den jeg også:) flott farge kombinasjon :)

    SvarSlett
  4. Nydelig genser og jeg likte fargene du har valgt veldig godt :)
    God påske!

    SvarSlett
  5. Nydelig genser i fine farger!

    Fortsatt god påske!

    Klem

    SvarSlett
  6. Virkelig en flott genser du har strikket! Nydelige farger og fasong:-)

    SvarSlett
  7. Den var flott! Stilig mønster i bærestykket.

    SvarSlett